1. JEDZ REGULARNIE

Jesteśmy pewni, że to już wiesz, ale najważniejsze jest abyś nie zapominał/a o śniadaniu. Badania potwierdzają, iż osoby które spożywają śniadanie są znacznie mniej narażone na nadwagę od osób, które pomijają ten najważniejszy posiłek. Postaraj się tak ułożyć swój plan dnia, aby starać się jeść o tej samej porze. To zmniejsza skłonności do podjadania między posiłkami, sprawia również, iż rzadziej sięgamy po przekąski z wyższą zawartością cukry i tłuszczu. Zawsze zabierz ze sobą coś do jedzenia gdy wiesz, iż będziesz dłużej poza domem. Takim sposobem zagwarantujesz sobie zdrową przekąskę i nie doprowadzisz do napadu głodu, który sprawia, ż sięgamy po wszystko co mamy pod ręką. Długotrwały i silny głód sprawia, że znacznie łatwiej stracić nad sobą kontrolę.

2. UWAŻAJ NA WIELKOŚĆ PORCJI.

Zazwyczaj nie potrafimy dobrze ocenić jaka ilość jedzenia jest nam potrzebna. Duże porcje oznaczają nawet do dwóch razy większą ilość kalorii niż potrzebuje nasz organizm. Jeżeli nie wiesz jak dużą porcje jedzenia potrzebujesz, najlepszą radą jest-zwolnij! W ten sposób dasz żołądkowi szansę, aby zasygnalizował, że jest już pełny. Kolejną dobrą radą jest serwowanie dań na mniejszych talerzach.

3.UNIKAJ TŁUSTYCH PRZEKĄSEK

Przekąski i podjadanie to zazwyczaj największy wróg w odchudzaniu. Nie unikniesz podjadania i przekąsek jeżeli nie nauczysz się planować pór swoich posiłków. W przeciwnym razie, gdy zaniedbasz swoją porę posiłku i dopadnie Cię głód rzucisz się na cokolwiek co masz pod ręką z pobliskiej kawiarni, albo najbliższego sklepu. Zazwyczaj wybieramy w momencie napadu głodu wszystkie niezdrowe przekąski (muffinki, chipsy, pączki, batoniki, krakersy). Dlatego tak ważne jest abyś planował swoje posiłki i zawsze miał pod ręką zdrową przekąskę, która ma mniej więcej 100-150kcal

Poniżej kilka zdrowych przekąsek:

-3 wafle ryżowe

-jabłko

-kubeczek (125g) jogurtu naturalnego o obniżonej zawartości tłuszczu

-twaróg 100g z łyżeczką dżemu

-banan

-garść orzechów

-wyciskany sok z grejfrutów/pomarańczy

4. JEDZ DUŻO WARZYW

Warzywa i owoce są sycące, pyszne i zawierają mnóstwo wartości odżywczych. Dodatkowo zawierają zazwyczaj niewiele kalorii. Polecamy kilka wskazówek jak dostarczyć organizmowi 5 porcji warzyw i owoców dziennie:

-trzymaj owoce na wierzchu w salaterce, umyte i gotowe do spożycia. Dzięki temu gdy dopadnie Cię głód łatwiej Ci będzie po nie sięgnąć.

-dodawaj warzywa do wszystkiego co sporządzasz. Jeżeli robisz kanapkę to dodaj do niej sałatę, pomidora i ogórka. Jeżeli gotujesz obiad np. pierś z kurczaka nie zapomnij o sałatce do dania głównego, podduszonym szpinaku czy warzywach na parze.

-eksperymentuj z egzotycznymi owocami takimi jak mango czy kiwi-niech zastąpią w roli przekąsek słodycze.

-nie zapominaj o owocach suszonych, one też zawierają dużo ważnych składników.

5. PIJ DUŻO WODY

Woda jest niezbędna dla naszego organizmu, zwłaszcza osoby chcące się odchudzić, powinny pić 2 litry wody dziennie.

Gdy nie dostarczasz organizmowi dostatecznej ilości wody przemiana materii się zwalnia, co powoduje, że mimo zmniejszenia ilości kalorii w diecie nie chudniemy.

W trakcie zrzucania wagi uwalniają się toksyny ze spalanej tkanki tłuszczowej. Toksyny te przechodzą do krwi, a wraz z nią mogą dostać się do wielu narządów i komórek. Dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilość wody zabezpiecza nas przed chorobami, które mogą wywołać trucizny, ponieważ ułatwia ich wydalenie.
  • Dlaczego potrzebujemy wody:
  • woda rozpuszcza pokarm
  • umożliwia wchłanianie składników odżywczych z jelit i odżywianie komórek
  • usuwa szkodliwe produkty przemiany materii oraz obecne w żywności toksyny
  • reguluje temperaturę ciała
  • nawilża stawy oraz błony śluzowe, co sprzyja zapobieganiu kontuzji
  • 2 szklanaki wody zaraz po przebudzeniu aktywuje organizm do pracy
  • 1 szklanka wody 30min przed posiłkiem pomaga w trawieniu
6.ĆWICZ

Nie podchodź do ćwiczeń jak do obowiązku, tylko jak do czynności rutynowo wykonywanej w ciągu dnia, która daję Ci poczucie radość, spełnienia, poprawia Twój nastrój, sprawność fizyczną a co za tym idzie większy komfort we wszystkich innych czynnościach które wykonujesz w ciągu dnia.

Ruch to zdrowie, świetny sposób na stres i odciągnięcie naszych myśli od codziennych zmartwień. 30-45 min dziennie ruchu zapewnia Ci super dawkę endorfin, wysportowane jędrne ciało i uśmiech:)