Jeśli Twoim planem jest przyrost masy mięśniowej, musisz z jednej strony jeść sporo ponad Twoje dzienne zapotrzebowanie, z drugiej zaś dużo trenować. To połączenie sprawi, że osiągniesz zamierzone efekty. Warto zwiększyć spożycie odpowiednich do zbudowania masy mięśniowej produktów żywnościowych. Co więc jeść, jeśli nie tytułowego kurczaka z ryżem, który już obrósł legendą? Jakie produkty należy bezwzględnie włączyć do naszego codziennego menu?

Jajka

Są niezbędne, jeśli chcesz zbudować masę mięśniową. Stanowią niezastąpione źródło aminokwasów egzogennych, których nasz organizm sam nie wytwarza. A które wspomagają tworzenie glutationu wspierającego prawidłową pracę oraz wzrost mięśni. Ponadto są bogate w witaminy oraz minerały tj. ryboflawina, kwas foliowy, witaminy B6, B12, D, E, żelazo, fosfor oraz cynk. Możesz jeść je nawet codziennie.

Tuńczyk

Bogaty w białka bardzo wysokiej jakości. Zawiera także cenne kwasy omega-3, które przyczyniają się do zmniejszenia mikrouszkodzeń powstałych w wyniku treningu siłowego. Pomagają także zwalczyć głód proteinowy, który może pojawić się po zakończeniu ćwiczeń. Dla urozmaicenia poszukaj w sklepie suszonego mięsa tuńczyka, które możesz nosić ze sobą w razie ataku głodu. Zachwyci Cię jego smak mocno zbliżony do wędzonej wołowiny.

Jogurt

To produkt często niedoceniany przez mężczyzn. A szkoda, bo zawiera doskonałą kombinację białek i węglowodanów idealną zarówno dla wzrostu mięśni, jak i ich prawidłowej regeneracji po ukończonych ćwiczeniach. Wybieraj jogurty naturalne jednak tylko takie, które nie zawierają cukru. Możesz też do kubeczka jogurtu wrzucić świeże lub mrożone owoce, aby dodać mu zdrowej słodyczy.

Szpinak

To warzywo jak żadne inne wspomaga budowę mięśni. Zawiera duże ilości azotanów – związków zmniejszających potrzeby komórek na tlen podczas dużego wysiłku. Dodatkowo jest bogaty w zdrowy błonnik, witaminy oraz minerały. Nie bez powodu animowany Popeye zajadał się szpinakiem. Pamiętasz, jakie miał mięśnie?

Migdały

Nazywane są także lekarstwem dla mięśni. Stanowią doskonale przyswajalne źródło witaminy E, która zabezpiecza mięśnie przed atakiem wolnych rodników. Dwie garści migdałów dziennie wystarczą, Twoje mięśnie szybciej odzyskały siły po treningu, i zabezpieczą Twój mózg przed zapadnięciem na Alzheimera.

Wołowina

Stanowi świetne źródło cynku oraz żelaza, czyli dwóch składników mineralnych mających kluczowe znaczenie w rozbudowie masy mięśniowej. Jest też najlepszym wśród produktów spożywczych źródłem kreatyny. Dzięki wołowinie dasz radę podnosić znacznie większe ciężary podczas swoich treningów. Zjadaj ją w dni treningowe, a szybko zobaczysz efekty.

Tłuste ryby

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 doskonale wspierają budowę masy mięśniowej. Dzięki nim Twój trening przyniesie znacznie lepsze efekty.

Białko serwatkowe

To proteina najbardziej wartościowa biologicznie. Zawiera wiele aminokwasów, których nasze organizmy same nie wytwarzają. Jest także szybko przyswajalne. Najlepiej mieszaj je z mlekiem lub wodą i pij bezpośrednio po treningu.

W naszej ofercie znajdziecie idealną dietę na masę Fat Killer dla osób aktywnie dbających o swoją sylwetę.