Istnieje wiele diet, które mają za zadanie spalenie tkanki tłuszczowej. Wśród diet istnieje tak zwana dieta ABS, która łączy trening z odpowiednim odżywianiem się.  Celem tej diety jest spalanie tkanki tłuszczowej z okolic brzucha. Bardzo ważną kwestią w tej diecie jest odpowiednia proporcja białek, tłuszczy i węglowodanów. Dieta ta bardzo korzystnie wpływa na układ krążenia, zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę i wiele nowotworów. Dieta ABS pozwala mężczyznom zachować sprawność seksualną do późnych lat.

Wiele osób z nas zastanawia się czy można punktowo tracić tkankę tłuszczową np. z brzucha otóż, jest to nie możliwe. Dieta i ćwiczenia fizyczne mają to do siebie, że umożliwiają równomierną redukcję tkanki tłuszczowej z organizmu. Jeżeli ilość tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha jest największa, wówczas najwięcej tkanki tłuszczowej zostanie spalonej z brzucha. Dieta ABS szczególną uwagę kładzie na zwiększanie masy tkanki mięśniowej. Osoby, które mogą poszczycić się znaczącym udziałem tkanki mięśniowej, rzadziej mają problemy z nadwagą. Ilość energii, która jest potrzebna do funkcjonowania organizmu wzrasta, dlatego trudniej o przejadanie się.

Jednym z założeń tej diety jest spożywanie sześciu posiłków. Dieta musi być tak skomponowana żeby deficyt energetyczny wynosił 300-500 kcal. Taki deficyt skutecznie przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej i budowę tkanki mięśniowej. Często w diecie pojawiają się płynne koktajle z jogurtu, owoców i innych dodatków. Duża ilość wapnia w diecie ogranicza syntezę tkanki tłuszczowej.

Stosując dietę ABS zaleca się picie około ośmiu szklanek wody na dzień. Woda łagodzi uczucie głodu, umożliwia usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii. Wśród innych dopuszczalnych napojów niskotłuszczowych możemy zaliczyć niskotłuszczowe mleko, zieloną herbatę. Sok owocowy można spożywać, lecz nie więcej niż dwie szklanki na dzień. Napoje alkoholowe są zdecydowanie przeciwskazane, gdyż zmniejszają potencjał organizmu do spalania tkanki tłuszczowej, a także sprawia, że gromadzimy większa ilość energii z pożywienia.

Do szczególnie ważnych produktów w diecie ABS należy zaliczyć:

- orzechy, migdały, nasiona roślin strączkowych

- zielona warzywa: szpinak, brokuły, brukselka, szparagi

- beztłuszczowe i niskotłuszczowe produkty mleczne, mleko w proszku

- chude mięso z indyka, kurczaka, ryb, wołowiny, jaja

- oliwa z oliwek. masło orzechowe

- pełnoziarniste pieczywo i zboża, płatki owsiane

- jagody

Wśród produktów, które należy również często spożywać możemy wymienić: jabłko, awokado, banany, brązowy ryż, owoce cytrusowe, soki owocowe bez cukru, soczewicę, melony, makarony, zielony groszek, paprykę, nasiona dyni, słonecznika, pomidory

Trening siłowy należy przeprowadzać trzy razy w tygodniu, natomiast trening brzucha 2-3 razy w tygodniu, a także opcjonalnie  ćwiczenia aerobowe 2-3 razy w tygodniu. Istnieją trzy podstawowe zasady treningu ABS

- należy przestrzegać 48 godzinnej przerwy pomiędzy trenowaniem określonej grupy mięśni

- jeden dzień w tygodniu należy przeznaczyć na odpoczynek

- każdy trening powinna poprzedzać rozgrzewka

Dieta ABS stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej z całego ciała a także i z brzucha, co jest niezwykle ważnym aspektem dla naszego zdrowia.  Tłuszcz, który odkłada się w okolicach brzucha podwyższa ryzyko cukrzycy, zaburzeń erekcji i wielu innych chorób. Warto jest zadbać o obwód naszej talii.