Posiadanie płaskiego brzucha nie tylko pozytywnie wpływa na nasz wygląd i samopoczucie, ale również jest bardzo ważne dla zdrowia. Nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha przyczynia się bowiem do stanów zapalnych w organizmie i co za tym idzie, zwiększa ryzyko chorób układu krążenia.

Do produktów, które powinny na stałe zagościć w menu osób chcących latem pochwalić się zdrowo wyglądającym brzuchem należą: borówki, owoce awokado - zawierające tłuszcze jednonienasycone, jogurt naturalny, zielona herbata.

Korzystny wpływ spożywania awokado potwierdziły badania opublikowane w pismach "Diabetes Care" i "Obesity". Z badań tych wynika , iż osoby  jedzące awokado zgubiły więcej tkanki tłuszczowej niż osoby spożywające tyle samo kalorii, a mniej tłuszczów jednonienasyconych.

Prozdrowotne właściwości zielonej herbaty znane są od wieków. Warto pamiętać, że napój ten przyspiesza również spalanie tkanki tłuszczowej. Analiza opublikowana w piśmie "Medicine & Science in Sports & Exercise" wykazała, że picie każdego dnia trzech filiżanek zielonej herbaty przyspiesza metabolizm, dzięki czemu spalamy o około 30 kalorii więcej. Takie działanie zielona herbata zawdzięcza m.in. obecności silnego przeciwutleniacza - galusanu epigallokatechiny (EGCG).

W momencie gdy osiągniemy zamierzone rezultaty co do spalania tkanki tłuszczowej, satysfakcję może popsuć nam wzdęty brzuch. Bardzo dobrze wówczas sięgnąć po jogurt probiotyczny, który pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelit i poprawia ich pracę.

Żeby nie utracić wypracowanego efektu nie możemy jednak zapominać o wysiłku fizycznym. Przy tej okazji należy wspomnieć o borówkach, gdyż zawarte w nich przeciwutleniacze poprawiają krążenie krwi, przez co dostarczają one mięśniom więcej tlenu. Dzięki temu ćwicząc mniej się męczymy, a więc nasz wysiłek może być bardziej intensywny oraz trwać dłużej.

Lato zbliża się wielkimi krokami. Najwyższy czas, aby zwrócić większą uwagę co ląduje na naszym talerzu, aby w wakacje czuć się komfortowo i w pełni cieszyć czasem spędzonym na plaży.