Ludzie na całym świecie tyją na potęgę. Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje, że otyłość stanowi jedną z głównych przyczyn zgonów. Nasz stan zdrowia pogarsza się z roku na rok coraz bardziej i niestety mamy w tym duży udział. Otyłość nie stanowi już tylko problemu natury estetycznej, jest także poważnym problemem zdrowotnym.

Nasza codzienność

Wielu z nas boryka się z nadprogramowymi kilogramami. Na przemian tyjemy i się odchudzamy. Niestety najczęściej szukamy pomocy w internecie. Fora internetowe, portale, ale także kolorowe magazyny pełne są propozycji diet cud, które mają w krótkim czasie doprowadzić nas do osiągnięcia wymarzonego rozmiaru. Jednak czasem można mieć wrażenie, że diety w sieci są sporządzane na przysłowiowym „kolanie”, ponieważ ich zalecenia tak daleko mijają się z prawdą.

Są też popularne diety, które polecają celebryci i różnego rodzaju mniej lub bardziej rozpoznawalne gwiazdy. Można tutaj przytoczyć choćby popularną ostatnio dietę bezglutenową, dietę Atkinsa, Kopenhaską, Dukana czy Kwaśniewskiego. Jesteśmy w stanie znieść wiele, aby wskoczyć w mniejszy rozmiar jeansów.

Jakie jest więc nasze zdziwienie, kiedy po stosowaniu takiej diety, po pierwszych zrzuconych kilogramach wracamy do starej wagi często z nawiązką. Dlaczego – pytamy? Co zrobiliśmy nie tak? Przecież tak się staraliśmy!Odpowiedź jest prosta. Diety odchudzające oparte o niedobry jakiś składników działają na chwilę, dlatego najważniejsza jest zbilansowana dieta, która dostarcza organizmowi niezbędnych składników.

Czas na trwałe zmiany

Trwale działa dopiero długotrwała zmiana sposobu odżywiania przeprowadzana pod okiem dietetyka. Na swoją sylwetkę pracujesz przez całe życie. Jak więc w dwa tygodnie czy miesiąc miałbyś naprawić błędy popełniane przez lata? Kiedy kończysz dietę i wracasz do swoich nawyków, wracają także kilogramy. Nie oszukujmy się.

Dobowe zapotrzebowanie energetyczne dla każdego z nas jest inne. Dietetyk oblicza je na podstawie: masy ciała, wzrostu, wieku oraz poziomu aktywności fizycznej, jaki reprezentujemy. Aby schudnąć, dobowe zapotrzebowanie należy zmniejszyć o około 500 do 1000 kalorii. Jednak umówmy się, kto ma czas na codzienne liczenie kalorii w każdym spożywanym produkcie? Dlatego, aby skutecznie schudnąć i trwale zmienić nasze nawyki żywieniowe potrzebujemy pomocy dietetyka, który będzie naszym drogowskazem na drodze do smukłej sylwetki i trwałego zdrowia. On stworzy nam odpowiedni jadłospis dopasowany do tempa naszego życia i naszych preferencji, jeśli chodzi o produkty i smaki.

Co prócz diety jest ważne?

Ruch

Aby dieta przyniosła spodziewane efekty, musimy koniecznie uzupełnić ją o ruch najlepiej ten na świeżym powietrzu. Znajdźmy swoją ulubioną dyscyplinę sportową i uprawiajmy ją minimum trzy razy w tygodniu. Wybór jest naprawdę ogromny i każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od swoich upodobań. Ważne jest, aby naprawdę lubić daną aktywność, bo w przeciwnym wypadku szybko zaczniemy unikać ćwiczeń, znajdując sobie co rusz inną wymówkę, by nie trenować. Dlatego próbujmy, sprawdzajmy, co lubimy, a czego nie i ćwiczmy na zdrowie.

Woda

Często podczas diety spożywamy więcej błonnika pokarmowego. Aby mógł skutecznie spełnić swoją funkcję – regulatora pracy jelit, konieczne jest zapewnienie mu dostatecznej ilości spożywanej wody. Koniecznie musimy wypijać minimum 1,5 litra płynów na dzień. Najlepiej by była to czysta woda bez gazu i dodatków smakowych. Jest ona pozbawiona kalorii, a nasz organizm potrzebuje jej do wielu aktywności.

Każdy z nas jest inny. Dlatego też każdy potrzebuje innej diety, aby stracić zbędne kilogramy i utrzymać nową sylwetkę na stałe. Do tego trzeba zmiany nawyków związanych z jedzeniem i to zmiany trwałej, która będzie nam towarzyszyć już całe życie. Tylko wtedy nie zyskamy z powrotem utraconych kilogramów. Dlatego nie bójmy się spotkania z dietetykiem. Jego pomoc jest nam niezbędna, by osiągnąć sukces. Dlatego serdecznie zapraszamy do kontaktu z dietetykiem EatZone. Bo Twój sukces będzie naszym sukcesem.