Rozpoczynamy cykl z przepisami na lekkie kolacje! :)

Łosoś to bardzo smaczna i zdrowa ryba, idealna na lekką kolację. Przygotujcie ją według prostego przepisu.

Potrzebujecie: - filet z łososia - ok. 150 g, - 2 łyżki oleju rzepakowego, - 1 łyżeczka miodu, - sok z połowy cytryny, - ząbek czosnku, - sól i czarny pieprz, - pół łyżeczki mielonej kolendry.

Składniki na sos: - szklanka jogurtu naturalnego, - 2 ogórki zielone, - 4 ząbki czosnku, - sól i pieprz ziołowy.

Przygotowujemy marynatę: mieszamy ze sobą olej, miód, cytrynę, kolendrę, czosnek, sól i pieprz. Filet myjemy i osuszamy, a następnie marynujemy go i odkładamy do lodówki na pół godziny. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 220°C przez 15 minut. W międzyczasie przygotowujemy sos: szklankę jogurtu mieszamy ze startymi na małych oczkach ogórkami i czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Doprawiamy pieprzem ziołowym i solą.

Łososia zajadamy z sosem w połączeniu z np. ugotowanymi szparagami. Smacznego!