Stereotypowo dieta wciąż kojarzy się z mnóstwem wyrzeczeń i brakiem czerpania przyjemności z jedzenia. Konsekwentnie staramy się ten mit obalać, a dziś mamy coś specjalnego dla wielbicieli słodkości. Niestety słodycze, które standardowo możemy dostać w sklepach, pełne są cukrów i pustych kalorii. Mamy jednak dla Was przepis, który pozwoli zaspokoić apetyt na małe co nieco zachowując reguły zdrowej i zrównoważonej diety.

 
  • Sernik imbirowo-limonkowy
    • 1 łyżeczka mąki typu 500 (5 g)
    • 1 jajko (10 g)
    • 1 łyżka płatków owsianych (10 g)
    • 1 mała łyżeczka miodu (8 g)
    • ½ łyżeczki orzechów laskowych (8 g)
    • dojrzałe awokado (5 g)
    • twaróg do sernika (50 g)
    • korzeń imbiru (3 g)
    • limonka
    • cukier waniliowy (3 g)
 

Płatki owsiane i orzechy laskowe rozdrobnij na proszek, a dojrzałe awokado posiekaj w drobną kostkę. Następnie połącz proszek z awokado i miodem.  Powstałą masę przełóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i upiecz na jasnozłoty kolor. Kiedy masa nabiera koloru w piekarniku, zetrzyj skórkę limonki. Kolejnym krokiem jest wymieszanie twarogu ze startym imbirem, skórką z limonki i cukrem waniliowym.  Powstałą z tego masę wyłóż na upieczony spód z płatków owsianych i orzechów laskowych. Piecz sernik w temperaturze 160 st.C przez około 90 minut. Sernik należy następnie schłodzić i pokroić na mniejsze kawałki.

Wskazówka: warto zrobić większą ilość sernika. Ilość produktów w przepisie jest przeznaczona na jedną porcję.

Smacznego.

 

Wartość energetyczna (kcal)

Białko (g)

Tłuszcze (g)

Węglowodany (g)

Błonnik pokarmowy (g)

208,00

14,11

7,80

21,80

1,70